joi, 12 iulie 2012

Bagajul pentru maternitate


         Iata ca cele 9 luni se apropie de final si in curand bebe va veni acasa, pentru asta insa trebuie sa facem un drum la maternitate. Si cum sederea la spital dureaza cel putin 3 zile trebuie sa avem si un mic bagaj :). Pentru a nu uita ceva, dar si pentru a veni in sprijinul celor care nu stiu ce sa-si puna in bagaj, am alcatuit o mica lista. Sper sa va fie de folos (este pentru cele care merg in spitalele de stat ).

         Ca sa imi fie mai usor eu le-am impartit in mai multe categorii:

1. Vitale
2. Bagajul mamei
3. Bagajul lui bebe


         1. Vitale

* actul de identitate
* analizele din timpul sarcinii
* trimitere de la medicul de familie
* adeverinta de salariat
* kit de recoltare celule stem (daca recoltam)
* trusa de anestezie epidurala ( daca ai optat pentru ea)
* bani, indicat sa-i aveti deja in plicuri
* telefon mobil si incarcator
* aparat foto

         2. Bagajul mamei


* 3 camasi de noapte de preferat sa se poata deshide usor in fata
* papuci  
* 3-6 perechi de chiloti bumbac, o marime mai mare
* sosete ( la nasterea normala s-ar putea sa tremuri din cauza frisoanele)
* sutien pentru alaptat
* 2 prosoape 
* 1 pachet de vata si unul de tifon
* tampoane, de preferat din cele de noapte
* tampoane pentru sani
* crema pentru mameloane (eu am luat Garmastan)
* pompa pentru san 
* colac daca nu poti sau nu ti se permite sa stai in fund
daca medicul permite burtiera 
* cana, farfurie, lingura, furculita, cutit
* sapun, servetele umede si uscate, periuta, pasta, deodorant, pieptan, hartie igienica....etc.

          Important discutati cu medicul daca sunt medicamente in spital si daca nu ce ar fi bine sa aveti la dumneavoastra, calmante, anestezic, fire...etc.

         3. Bagajul lui bebe

* scutece de unica folosinta, masura 0 sau nou nascut
* servetele umede pentru sters gurita sau funduletul
* crema pentru prevenirea eritemului fesier eu am luat Bephantene
* sampon pentru bebelusi
* ulei de corp
* un biberon cu tetina din silicon, pentru nou nascuti, 0-3 luni, data trecuta am avut dar nu am folosit
* suzeta - daca vreti sa-i dati
* 3 - 5 body din bumbac, in functie de perioada de spitalizare
* 3 - 5 bluzite si pantalonasi, sau costumase gen cosmonaut, caciulita, botosei, manusi
* landou sau cos auto grupa 0, poate fi adus de tata cand plecati acasa.

          Insist asupra cosului auto in Romania foarte multi parinti neglijeaza siguranta rutiera a copiilor, tinandu-si copii chiar si nou nascuti pe scaunul din fata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu