vineri, 25 noiembrie 2011

Autonom si bloggerii, in social media

            "Omul este prin natura sa o fiinta sociala" - Aristotel.
            Pentru omul secolului 21 socializarea a devenit mai importanta ca oricand. Socializam, cream contacte si legaturi cu cei din jurul nostru, fie ca sunt prieteni sau colegi de serviciu. Ne dorim sa avem o companie cat mai diversificata, cat mai amuzanta si mai atractiva. Insa, se pare, ca dorinta noastra de socializare este mult mai mare decat timpul pe care putem sa-l alocam fizic intereactiunii cu semenii nostrii. De cele mai multe ori serviciul sau familia ne limiteaza timpul pe care am vrea sa-l alocam intalnirilor cu semenii nostri. Odata cu progresul stiintei si dezvoltarea internetului timpul nu mai este o bariera in calea socializarii. Acum poti socializa cu ajutorul portabilelor de oriunde: de la servici in pauza de masa, de acasa, poti socializa oricand: ziua, dimineata, seara chiar si noaptea. Evolutia internetului a deschis portile unor noi forme de socializare: au luat amploare retelele sociale, chat-urile. Omul a inceput sa aiba din ce in ce mai multe cunostinte, sa socializeze din ce in ce mai mult cu persoane pe care nu le-a vazut niciodata in viata sa, dar le-a cunoscut pe internet.
             Evolutia internetului a creat mai multe tipuri de indivizi dependenti de conexiunea prin fibra optica si mai ales de socializarea si interactiunea cu semenii lori (facebook-isti, twiter-isti, chat-isti, google-isti si categoria cea mai evoluata bloggerii).
             Desi bloggerii nu au ca scop in sine socializarea, simt si ei nevoia, ca doar sunt oameni, sa socializeze ...si cu cine ar putea-o face cel mai bine daca nu cu semenii lor...alti bloggeri din social media. Insa socializarea pe caile fibrelor optice nu este intotdeauna suficienta, de multe ori simtim nevoia de cunoaste personal o persoana, de  a impartasi face to face ganduri, impresii. Pentru rezultate optime in materie de blogger-it organizarea de intalniri intre bloggeri nu poate fi decat o idee laudabila.
             Din pacate pana acum nu exista decat doua initiative de acest gen, cap de afis la ambele evenimente fiind  Autonom.ro. Aceste Initiativele ce s-au desfasurat cu sprijinul celor de la Autonom s-au intitulat Cu bloggerii #prinSibiulmeu  si Cluj Brands Tour.  Parteneriatul dintre Autonom si blogeri se pare ca a fost un succes, colaborarea fiind placuta de ambele parti, cel putin asa reiese din postarile pe care le-am citit pe blogurile unora dintre participantii la evenimente. Se pare ca prima piatra la temelia colaborarii dintre bloggeri si aâAutonom a fost pusa. Este important ca parteneriatul sa fie avantajos de ambele parti: Autonom sa -i ajute pe bloggeri sa se deplaseze la evenimente prin punerea la dispozitia acestora de mijloace de transport autonome ;)) iar bloggeri la randul lor sa- i ajute pe cei de la Autonom sa se promoveze in blogosfera.
           Pentru o mai buna promovare evenimente precum cele de la Sibiu si Cluj ar trebui sa aiba cativa parteneri din mass media (radio, TV), iar evenimentele sa nu se limiteze la doar la vizitarea obiectivelor din zona respectiva ci si implicarea bloggeri-lor in diverse activitati ale zonei respective ( spre exemplu organizarea unui astfel de eveniment in Zona Horezu sa fie acompaniat de concursuri cu diverse probe in care bloggeri sa ajute la realizarea si comercializarea vaselor de ceramica, cele mai bune rezultate fiind rasplatite de sponsori :)) , iar banii obtinuti din realizarea si comercializarea obiectelor realizate de blogeri sa fie donate comunitatii ). Bineinteles castigatorii vor fi pomeniti cu mandrie pe site-ul Autonom.  
             Sper ca in curand sa mai auzim de astfel de colaborari.

 
            

Un comentariu: