miercuri, 16 noiembrie 2011

Promovare produse in blogosfera

           Promova, promovez v. t. (pub.) 1. a organiza campania de lansare a unui produs pe piață. 2. a difuza, a face cunoscut.(sursa dexonline.ro)
          Pornind de la definitie a  promova in cazul nostru inseamna a difuza, a face cunoscut un produs, lucru care nu este greu si nici imposibil pentru un bloger, mai ales profesionist cu ceva experienta, vizitatori si putin trafic. Cu putin efort o poate face si un bloger incepator, insa scopul nu este numai acela de a prezenta un produs si de al face cunoscut, ci este important ca produsul respectiv sa fie prezentat in asa maniera incat cititorilor blogului sa le fie atatat interesul, sa le fie starnita curiozitatea, dorinta de a vedea, de a testa dar mai ales de a avea produsul prezentat.
          Cum nimic nu este gratis , asa si o promovare de calitate trebuie stimulata si de ce nu renumerata. Desi cea mai simpla metoda de renumerare este aceea de a stabilii un tarif pentru numar de cuvinte, postari sau articole publicate, nu este si o metoda care sa dea rezultate din punct de vedere calitativ, unele persoane incercand sa scrie doar pentru a primii suma de bani stabilita in contract fara a tine cont de calitatea postarilor. O alta metoda ar fi renumerarea articolelor dupa calitate, insa metoda dupa parerea mea metoda este destul de  subiectiva, mie nu imi va place acelasi lucru ca vecinului si vice versa. 
          Ideal ar fi sa se realizeze un mix intre aceste doua metode, renumerarea bloggerilor care vor promova produsul sa se faca tinand cont de mai multe criterii, traficul blogului, numarul vizitatorilor unici ajunsi pe site de la blogul respectiv, calitatea articolelor si mai ales capacitatea de a vinde (bloggerul primind o anumita suma in functie de tranzactiile efectuate de un client adus de el). Aceste informatii putand fi oferite si de catre clienti, oktal.ro ar trebui sa aiba pentru fiecare client nou inregistrat un mini formular in care acesta sa raspunda la cateva intrebari de genul celor de mai jos:
- de unde a aflat de site-ul oktal.ro ;
- ce i-a placut la articolul pe care la citit ;
- ce l-a facut sa acceseze link-ul ;
- ce parte din articol i-a placut mai mult ;
- ce nota ar acorda articolului respectiv.
           Concursurile sunt o metoda demna de a fi luat in seama. Oricui ii place sa primeasca ceva gratis, sau aproape gratis, fara a scoate un ban din buzunar. Se poate organiza un concurs ce are 3 premii mari, de regula electronicele sunt la mare cautare si bimeinteles premii de participare (tuturor le place sa castige si nimanui sa piarda, pe acelasi principiu invatatorul meu acorda tuturor elevilor meniuni ;)) - aceste premii de participare pot fi si onorofice , spre exemplu o diploma virtual ce poate fi postata pe blog, sau mentionarea blogurilor pe site. Alegerea castigatorilor se poate face prin jurizare, acordandu-se note de la 1 la 10, pentru incadrarea in tema, originalitate, coerenta de catre un juriu reprezentat de 5 persoane (obligatoriu un blogger cu experienta, un reprezentant al departamentului marketing , desemnarea celorlalti membrii fiind facuta la libera alegere a organizatorului ). Alte criterii de punctare fiind numarul vizitatorilor unici pe articolul respectiv si numarul comentariilor.
            O alta idee de promovare in blogosfera ar fi initierea unui concurs in cae bloggeri sa povesteasca care ar  fi produsul lor preferat, in urma jurizarii 10 dintre ei vor primii produsul respectiv acasa pentru a fi testat, iar cele mai bune si convingatoare 3 review-uri vor primi produsul respectiv.
            Retelele sociale nu trebuiesc nici ele neglijate, au inregistrat un numar record de utilizatori in ultimii ani. Ar fi o idee destul de interesanta organizarea unui concurs pe un astfel de site. Comcursul ar putea consta in scrierea unei povesti haioase in care sa povesteasca cum un produs de pe oktal.ro i-ar salva viata incluzand un link spre concursul respectiv, comditia pentru ca postul respectiv sa intre in jurizare sa fie distribuirea de catre 10 prieteni a articolului cu care participa in concurs.

Acest articol participa la SuperBlog 2011, etapa.20


          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu