miercuri, 30 noiembrie 2011

Prius

          "E cald...e foarte cald.....speram ca astazi soarele sa fie mai putin arzator, insa trebuie sa mai astept este deabia ora 17.00 mai am de asteptat inca 4 ore pana sa pot iesi afara i temperatura sa fie suportabila, fara sa imi arda pielea.... Orele au trecut, pot in sfarsit sa ies si sa-mi iau portia de apa....offf...in fiecare zi ni se mai taie un ml, pana la urma cred ca nu o sa mai primim nici macar o picatura.....si cand te gandesti ca acum 150 de ani era atat de multa apa incat oamenii faceau baie in ea....se stropeau, desi pare greu de crezut parintii mei au filmulete care o dovedesc...Sa nu uit sa-mi iau masca pentru purificarea aerului, mama spune ca nici masti nu existau pe vremea bunicilor. Am coborat si m-am asezat l-a coada am numarul 350 , imi va veni randul in cateva ore, a sosit cisterna si a franat ridicand un nor de praf rosu care ne-a acoperit cu un nor de praf rosiatic, particule de praf au patruns prin masca inecandu-ma, tusesc din ce in ce mai tare, simt ca ma sufoc...off, bine ca a fost doar un vis, sper sa nu devina niciodata realitate".

           Nu mai este un secret pentru nimeni ca resursele Terrei sunt limitate, nu trebuie sa fii doctor in  economie, nici macar ecologist convins pentru a stii acest lucru . Din pacate grija pentru economisirea resurselor planetei nu este o prioritate pentru foarte multi producatori din industria auto. Cu toate acestea trebuie sa remarc ca esxista o exceptie, am fost placut surprinsa sa aflu ca cei de la Toyota isi fac astfel de griji si si-au canalizat eforturile spre a creea noi tehnologii menite sa economiseasca resursele si sa salveze planeta. Inovatia celor de la Toyota se materializeaza in Prius  masina hibrid. Este placut sa stii ca poti conduce dar poti proteja si mediul in acelasi timp. Motorul mai puternic pe benzina isi combina forta cu cea a unui motor electric mai mic dar foarte eficient. poate accelea de la 0 la 100 km in mai putin de 11 secunde, ceea ce nu este rau comparativ cu o masina ce are motor conventional, iar accelerarea este liniara, oferind aceeasi senzatie ca atunci cand conduci o masina pe benzina.


           Inovatia celor de la Toyota a constituit o provocare pentru industria auto, concurenta fiind pusa pe ganduri, deja liderii acestei industrii incearca sa gaseasca metode care sa se apropie de performantele lui Prius atat in ceea ce priveste economia de resurse, cat si fiabilitatea acesteia. Si conducatorii auto au inceput sa se gandeasca din ce in ce mai serios sa-si achizitioneze Masini hibrid precum Toyota Prius. Aceasta concluzie rezultand si  din cifra de vanzari pe care a realizat-o Toyota Prius aceasta reprezentand  72%din vanzarile de masini hibrid ale concernului japonez.
           Sper ca aceasta tendinta de a cumpara masini cu emisii scazute de CO2 sa nu fie doar un trend, o moda, ci o realitate econmisirea de carburantii si implicit de resurse sa fie o prioritate pentru toti locuitorii Terrei.

Acest articol participa la SuperBlog2011, etapa nr. 30

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu